Zadzwoń,
udzielimy na nie odpowiedzi
881 211 042
Start
Programy/Projekty
Szkoła Promująca Zdrowie
Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia
Informacja o akcji "Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia"
w KPSOSW im. Janusza Korczaka w Toruniu w roku szkolnym 2022/2023
W bieżącym roku szkolnym akcja "Tydzień dobrego chleba i zdrowego stylu życia" odbyła się w naszym Ośrodku po raz ósmy. Wpisała się ona w realizację projektu Szkoła Promująca Zdrowie. Koordynacją przedsięwzięcia zajęli się nauczyciele zespołu kucharsko-cukierniczego: p. Renata Janicka, p. Elżbieta Wielich. Celem przedsięwzięcia było propagowanie wśród uczniów wiedzy na temat tradycji związanych z wypiekiem chleba. Uczniowie uczestniczyli w następujących działaniach:
projekcja filmu na temat chleba -przedszkole,
wypiek chleba na zakwasie,
quiz wiedzy na temat zdrowego stylu życia oraz wiedzy o dobrym chlebie,
wyjście do piekarni Carrefour i udział w zajęciach "wypiek drobnych wyrobów piekarskich na zakwasie",
zajęcia interaktywne dla uczniów "Rola kiszonek w żywieniu…"
Podczas zajęć praktycznych w zawodach kucharz i cukiernik uczniowie wypiekali chleby na zakwasie z różnymi dodatkami na podstawie własnych przepisów. Zwieńczeniem pracy była możliwość degustacji wypieczonego chleba przez wszystkich podopiecznych Ośrodka.
W zajęciach na temat roli kiszonek w żywieniu uczestniczyli uczniowie BS I st., SPdP oraz klasy ósme SP. Celem przeprowadzonych lekcji było wzbogacenie wiedzy uczniów na temat zasad zdrowego żywienia. W dniu realizacji w/w lekcji nie tylko uczestnicy zajęć mieli możliwość degustacji chleba wypieczonego przez uczniów, ale również pracownicy Ośrodka.
W ramach obchodów wypieku chleba kilkuosobowa grupa uczniów SB I st. uczestniczyła w zajęciach warsztatowych w piekarni Carrefour. Młodzież miała okazję włączyć się w proces produkcji ciasta chlebowego w warunkach przemysłowych. Uczestnicy doskonalili umiejętność formowania wyrobów oraz obserwowali ich wypiek. Zajęcia okazały się bardzo ciekawym i atrakcyjnym doświadczeniem zawodowym.
.